Frokostseminar: Barnas forbilder – hvem er de?
Hvem er de mest populære influenserne blant norske barn og unge? Det ser vi nærmere på under dette frokostseminaret.
- Sted
- Online og fysisk arrangement
- Tid
Et sminkeprodukt blir interessant når Amalie Olsen, anbefaler det. Et par fotballsko blir kule hvis Kylian Mbappé spiller med dem. NRK inngikk et samarbeid med Sophie Elise for å tiltrekke seg unge lyttere til allmennkringkasteren. Digitale personligheter med stor påvirkningskraft er effektive verktøy i markedsføring mot unge. Hvem er de mest populære influenserne blant norske barn og unge? Hva slags innhold publiserer de? Og hvordan utfordrer det dagens forbrukervern av barn og unge?
Program
🧒 Barn og unges forhold til influensere
Mari Velsand, direktør i Medietilsynet
🛡️ Barns forbrukervern i digitale medier
Kjersti Toppe, barne- og familieminister
📱 Hva kommuniserer norske og utenlandske influensere til norske ungdommer i sosiale medier?
Malene Augestad og Ragnhild-Marie Nerheim, medieanalytikere i Retriever
📸 Skjult reklame rettet mot barn
Marit Evensen, underdirektør i Forbrukertilsynet
🗨️ Panelsamtale med Marte Bruset Lunde, Styremedlem i INSJ og leder for Tise Advertising; Mathilde Hogsnes, doktorgradsstipendiat ved Kristiania og forsker; Marit Evensen, underdirektør i Forbrukertilsynet; Isaac Elstad Røssnes, leder i Press – Redd Barna Ungdom.
*Med forbehold om endringer i programmet.
Har du spørsmål om arrangementet?
Kontakt Elise Kure eller Lea Mariero.