Nytt fra Medietilsynet
Rune Albertsen blir ny direktør for innsikt og analyse i Medietilsynet
Rune Albertsen (37) er ansatt i en nyopprettet stilling som avdelingsdirektør for innsikt og analyse i Medietilsynet. Han kommer fra stillingen som client director i Business Science, GroupM, og har lang og bred erfaring med forretnings- og medierelaterte analyser.
– Rune Albertsen har en solid og relevant faglig bakgrunn, og får en viktig rolle i den videre utviklingen av Medietilsynets arbeid med data, innsikt og analyse. Han kommer til å tilføre Medietilsynet viktig kompetanse, og jeg er svært glad for at han har takket ja til stillingen, sier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Albertsen har en Master of Science i Industrial Asset Management fra Universitetet i Stavanger, og har erfaring både som toppleder, analytiker, kunderådgiver og konsulent. Han har hatt flere ledende roller i GroupM, som er verdens største mediebyrågruppering. Før det har han blant annet jobbet flere år som markedsanalytiker i management consulting- selskapet Vanguard Strategy i London.
– Medietilsynet har et viktig og spennende samfunnsoppdrag, der data, metodevalg og analyse står sentralt. Jeg har stor tro på visjonen til Mari Velsand om at Medietilsynet skal bli et ledende kompetansemiljø, og gleder meg til å bidra til dette. Mitt mål vil være at Medietilsynet skal bli en enda viktigere innsiktsleverandør framover, sier Rune Albertsen.
Albertsen starter i Medietilsynet 1. september.